Origen del Idioma Inglés

El inglés es un idioma originario del norte de Europa, de raíz germánica, que se desarrolló en Inglaterra, difundido desde su origen por todas las Islas Británicas y en muchas de sus antiguas colonias de ultramar. El inglés es el tercer idioma más hablado del mundo, por detrás del chino y del español.

sábado, 22 de agosto de 2009

Programa

• Comparative and superlative adjectives
• Adjectives and opposites
• Present continuous for the future
• Holidays vocabulary
• Verb patterns
• Simple future
• State verbs
• Everyday English
• Adjectives and adverbs
• Too vs very
• The weather / weather adjectives
• Countable and uncountable nouns
• Phrasal verbs
• Adverbs
• Must / mustn’t
• Going to
• Should / shouldn’t
• What … like?
• Personality adjectives
• If vs when
• Adjectives ending in –ed or –ing
• Occupations
• 1st conditional
• Present perfect simple
• Time adverbs
• Animals
• Descriptions

Programa

• Comparative and superlative adjectives
• Adjectives and opposites
• Present continuous for the future
• Holidays vocabulary
• Verb patterns
• Simple future
• State verbs
• Everyday English
• Adjectives and adverbs
• Too vs very
• The weather / weather adjectives
• Countable and uncountable nouns
• Phrasal verbs
• Adverbs
• Must / mustn’t
• Going to
• Should / shouldn’t
• What … like?
• Personality adjectives
• If vs when
• Adjectives ending in –ed or –ing
• Occupations
• 1st conditional
• Present perfect simple
• Time adverbs
• Animals
• Descriptions

Programa

OBJETIVOS:

1) Adquirir conocimientos firmes sobre gramática y fonología.
2) Desarrollar las cuatro habilidades fundamentales en la lengua extranjera (lectura, escritura, audición y producción del habla).
3) Entender consignas, pautas y diálogos.
4) Desarrollar interés por la lectura d historias y cuentos en la lengua extranjera.
5) Ser capaz de manejarse en la lengua extranjera en situaciones habituales.

PROGRAMA A DESARROLLAR:

MODULE 1: THE WONDERS OF THE MIND

Unit I: SUPER BRAINS

• Tense revision: present tense forms
• Tense revision: past tense forms
• Expressions with MIND
• Expressions with BRAIN

Relative clauses review: defining and non-defining
Sports equipment / places

Unit II: MIND OVER MATTER

• Passive review
• Passive continuous tenses
• Health and medicine
• Feelings

Unit III: BRAINWAVES

• Relative clauses review: defining and non-defining
• Sports equipment / places

MODULE 2: THE WAY WE ARE

Unit IV: TIME TRAVELLERS

• Reported speech review
• Reporting verbs review
• Expressions with TIME

Unit V: PERSONALITIES

• What clauses
• Verbs+gerund / infinitive review
• Try+infinitive vs try+gerund

Unit VI: IN AND OUT OF FASHION

• Used to (review)+would
• Adverbs and adverbial phrases
• Common adverbial phrasal

Unit VII: KINDNESS MATTERS

• Dummy IT
• Modal verbs review
• Making an effort

Unit VIII: PEACEMAKERS

• Past perfect passive
• Past perfect continuous
• Conflicts and solutions

BIBLIOGRAFÍA OBLIGATORIA:

• English in Mind 4 (students’ and activity book)

Programa

OBJETIVOS:

1) Adquirir conocimientos firmes sobre gramática y fonología.
2) Desarrollar las cuatro habilidades fundamentales en la lengua extranjera (lectura, escritura, audición y producción del habla).
3) Entender consignas, pautas y diálogos.
4) Desarrollar interés por la lectura d historias y cuentos en la lengua extranjera.
5) Ser capaz de manejarse en la lengua extranjera en situaciones habituales.

PROGRAMA A DESARROLLAR:

MODULE 1: THE WONDERS OF THE MIND

Unit I: SUPER BRAINS

• Tense revision: present tense forms
• Tense revision: past tense forms
• Expressions with MIND
• Expressions with BRAIN

Relative clauses review: defining and non-defining
Sports equipment / places

Unit II: MIND OVER MATTER

• Passive review
• Passive continuous tenses
• Health and medicine
• Feelings

Unit III: BRAINWAVES

• Relative clauses review: defining and non-defining
• Sports equipment / places

MODULE 2: THE WAY WE ARE

Unit IV: TIME TRAVELLERS

• Reported speech review
• Reporting verbs review
• Expressions with TIME

Unit V: PERSONALITIES

• What clauses
• Verbs+gerund / infinitive review
• Try+infinitive vs try+gerund

Unit VI: IN AND OUT OF FASHION

• Used to (review)+would
• Adverbs and adverbial phrases
• Common adverbial phrasal

Unit VII: KINDNESS MATTERS

• Dummy IT
• Modal verbs review
• Making an effort

Unit VIII: PEACEMAKERS

• Past perfect passive
• Past perfect continuous
• Conflicts and solutions

BIBLIOGRAFÍA OBLIGATORIA:

• English in Mind 4 (students’ and activity book)